Tiba Masa Perlu Berhenti


Bila dah cuba A tak jadi. Cuba B pula, tak jadi lagi. Ehh nak cuba lagi, cuba C pun still tak jadi. Salah ke kalau aku give-up? Aku dah cuba dan aku tak happy, aku rasa something wrong somewhere. Jadi aku mula fikir nak berhenti. Walaupun mungkin orang yang nampak ni akan kata, aku tak cuba sedaya-upaya tapi aku sorang je tahu kuat mana aku nak usaha. 

Aku jenis yang cepat give-up ke? Mungkin juga. Atau mungkin aku jenis yang cepat bosan dengan sesuatu yang aku tak nampak hasil. Aku tak suka letak effort pada benda yang aku tak suka sepenuh hati. Kalau setakat nak cuba-cuba aku akan buat ala cuba-cuba lah, tak kan nak beria pula. Kalau betul-betul dah nampak mana halatuju tu barulah buat beria. Kan?

Aku akui itu perangai kurang elok aku, cepat berubah-ubah dan susah nak stay pada satu hal sahaja. Tapi hakikatnya, aku dah PERNAH kena sekali. Bila aku terlalu beria-ia kepada sesuatu (lebih tepat kepada seseorang) then dia tinggalkan aku macam tu je, aku ada semacam fobia tak tahu nak cakap macam mana. Sejak tu aku susah nak beria dengan sesuatu atau seseorang. 

Tapi benda A, B dan C yang aku nak cerita ni bukan benda yang aku tak suka tau, benda yang aku suka sebenarnya. Benda yang aku beria-ia pada awalnya. Berhabis masa, tenaga dan cinta kepada benda ni. Tapi still aku tak nampak mana nak pergi dengan tiga-tiga perkara ni. Sebab tu aku berhenti.

Aku dah cuba sedaya-upaya.
Aku happy dan puas hati pada mulanya.
Tapi at the end aku rasa tak selesa, tak happy, tak nampak masa depan aku kat situ.
Jadi aku rasa, dah tiba masa untuk aku berhenti dan move on.
Sambil-sambil berharap ada peluang dan sinar yang lebih baik sedang menunggu aku di depan sana. Aku tak nak fikir yang berat-berat. Dah tua la, tak larat nak fikir semua benda. Aku nak enjoy my journey je gitu.

Wish me luck... please..! :)





Share:

1 comment:

  1. harap2 bukan berhenti untuk kurus lah .hehe

    berhenti minum pepsi takpe

    ReplyDelete