You've To Live Without Me

Aashiqui 2
Entah berapa kali dah tonton Aashiqui 2 ni dan setiap kali tu juga bila tiba je lagu Bhulaa Deena ni memang aku akan berjurai airmata, automatik rasa hati pedih bukan main ngilu lagi. Dan setiap kali tu juga aku rasa nak pergi tampar RJ tu.. kenapa bunuh diri...??!! errggghhh... :'(

Aku nangis sebab aku boleh rasa perasaan Aarohi tu. Sakit tahu...!! Cinta yang macam Aarohi dengan RJ ni jenis setiap masa setiap saat kena berjuang. Macam pergi perang, bukan berperang dengan diri sendiri je tapi berperang dengan segala isi dunia. Lagi kuat cabaran tu, lagi sayang jadinya. Lagi mustahil cinta tu nak bersatu, lagi dalam pula cinta kita pada dia. Macam tu lah... 

Walaupun ada yang kata "kau patut dapat lelaki yang lebih baik daripada dia" tapi cinta punya dalam tu buat kita tuli dan buta mata tak nampak langsung kekurangan dia. Yang kita nampak sempurna sahaja..! Dan kalau pun kita sedar kelemahan dia tu, kita tetap sayang dia macam nak mati dan semua perangai-perangai buruk dia nampak kecil sangat-sangat hampir tak kelihatan pun..

Dan selepas bermati-matian kita berkorban segala-galanya demi nak mempertahankan hubungan tu, tiba-tiba dia pergi tinggalkan kita macam tu je. Tak pesan apa-apa, tak bagi penjelasan apa-apa malah langsung tak bagi kita peluang untuk bersedia kehilangan dia... 

Macam seolah-olah dia terpaksa ambil keputusan yang berat tu. Konon dia pergi tu untuk kebaikan kita. Konon, kita akan lebih bahagia tanpa dia. Kononnya lagi, dia tak layak untuk kita, dia tak boleh nak bahagiakan kita.. bla bla bla bla..

What the f**k..!! 

Habis tu.... dah 7 tahun aku buang masa dengan kau ni ingat apa..? suka-suka jalan pergi pasar malam sambil lenggang kangkung ke..? 7 tahun tahu...!! 7 tahun...!! 

*tiba-tiba emosi menguasai*

Ya, kadang-kadang untuk pergi dari hidup seseorang tidak perlukan penjelasan apa-apa. You just go and never come back. Mungkin itu yg terbaik untuk kedua-duanya. Apatah lagi bila perpisahan itu terpaksa berlaku walau tiada apa-apa sebab dan alasan pun. 

Bagi pihak yang ditinggalkan pula, terima lah kenyataan memang sesetengah perpisahan tidak perlu diperjelaskan pun. Jadi berhenti lah bertanya mengenainya. Just let it be..!

Paling penting, stop salahkan diri sendiri, stop rosakkan masa depan sendiri, stop meratapi takdir, stop cari siapa salah siapa betul, stop cari alasan untuk benci dia.. dan stop buat benda-benda yang boleh malukan dan bodohkan diri sendiri. Stop ok..!!

Just move on.....!

"..lagi cepat kita keluar dan lupakan kekecewaan, lagi cepat kita bangun dan bina impian baru.." 












Share:

0 comments:

Post a Comment