Lupakan Cinta Pertama

Kenapa susah nak lupakan cinta pertama? Sebab cinta pertama memang special kan.. :)  Walau macam mana perit pun kesudahan cinta pertama tu, kita susah nak lupa. Aku tak tahu la orang lain, tapi aku rasa siapa yang macam aku ni yang jatuh cinta tak banyak kali, memang boleh ingat cinta pertama sampai bila-bila kot.. hahahaha..!! Walaupun aku tahu KAMU bukan ingat pun, entah-entah aku ni bukan cinta pertama dia.. ehh..! dulu lupa nak tanya.. :p

Siapa yang kekal dengan cinta pertama sampai nikah dengan orang sama tu beruntunglah. Aku respect dengan korang. Hebat. Dan kepada siapa yang macam aku, bercinta bagai nak rak tapi last-last kahwin dengan orang lain, pun aku respect juga sebab aku faham tak mudah sebenarnya nak lupakan cinta lama dan terima cinta baru. Tak mudah..! tapi kita dah berjaya melakukannya. Hebat lah kan..! :)

Bagi aku, cinta pertama tu mengajar aku mengenali diri sendiri. Dengan cinta tu, aku boleh jadi diri sendiri, tak payah hipokrit dan dengan cinta pertama tu aku mula belajar menyulam mimpi dan angan-angan. Aku bertemu dengan cinta pertama agak awal iaitu ketika usia 15 tahun, tambah pula aku bukan jenis yang rapat dengan mak ayah and share everything dengan mak aku macam sesetengah budak perempuan sebaya aku masa tu. Jadi dengan cinta pertama lah, aku kongsi segalanya. 

Cinta pertama selalu ada tempat khas dalam hati aku. Biar macam mana perit pun untuk aku selalu mengingatinya, tapi cinta pertama aku tetap special dan satu hal yang aku tak nak kehilangannya sampai bila-bila. Ada ruang yang sangat istimewa dan sangat dalam untuk cinta pertama ini, satu ruang yang akan selalu menjadi rujukan aku untuk melihat masa silam.

Why not..?

Aku belajar banyak perkara daripada cinta pertama. Setiap kali aku ingin membuat keputusan tentang hati, aku akan melihat kembali kepada cinta pertama ku supaya aku dapat belajar melaluinya dan supaya aku tidak akan melakukan kesilapan yang sama lagi..! Dan cinta aku yang hari ini pula, adalah pemimpin aku agar aku dapat tetap berjalan di landasan yang sepatutnya. Cinta ku yang hari ini selalu ada untuk aku biar dalam hujan dan badai.

Macam yang pernah aku tuliskan, aku bertuah kerana pernah ada Cinta Pertama dan Cinta Ku Yang Kini kerana kedua-duanya adalah adalah hadiah terindah sepanjang hidupku.


"..namaku Cinta ketika kita bersama.."





Share:

0 comments:

Post a Comment