Apa Patut Buat Bila Perempuan Demam

Aku sejenis yang susah nak demam. Bukan nak cakap besar, tapi memang besar pun. Aku susah nak demam tapi bila sekali kena demam, mesti demam teruk sampai melepek tak bermaya. Kalau orang tengok aku masa tengah demam mesti tangkap simpati tahap infiniti. Aku sendiri tak sanggup nak tengok diri sendiri bila time demam macam ni. Selekeh. Sememeh. 

Satu lagi perangai aku, bila demam aku kuat merengek dan mengerang..! tahu tak mengerang tu macam mana..? hahahahaa.. sila google..! :p  alaaa.. mengerang lah, yang bunyi-bunyi mengaduh tu.. bukan kerang kupang lala siput sedut semua tu tau.. bukan..! hiikkssss.. 

Aku rasa sepanjang 7 tahun kenal Pokchik dan 6 tahun sebagai suami isteri, Pokchik dah boleh faham aku punya mengerang. Walaupun aku tak banyak kali pun demam, tapi setiap kali aku demam memang perangai aku jadi pelik-pelik. Style mengerang aku pun ada beberapa jenis. Pokchik dah faham dah, boleh baca apa yang aku maksudkan dengan sekejap-sekejap mengerang tu. Contohnya..

mengerang 1 = sejuk, so minta selimut
mengerang 2 = nak air
mengerang 3 = sakit kepala, so minta dipicitkan kepala
mengerang 4 = nak aiskrim
mengerang 5 = nak bubur nasi ayam
mengerang 6 = mengantuk tapi tak boleh tidur
mengerang 7 = ada benda yang aku nak tapi dia lupa nak buatkan

haaaa.. tu baru sebahagian..! aku ada lebih 99 jenis mengerang yang aku tak leh nak hurai satu per satu lah. Pokchik je faham. Thanks Pokchik. Love u mucho-mucho..! :)

Kepada kaum Adam yang katanya susah sangat nak faham kaum Hawa, meh aku bagi satu tips dan petua apa kena buat bila perempuan kesayangan korang demam.

firstly, TOLONG JANGAN TANYA soalan ni..

"kenapa demam..? dah makan ubat..?"

seriously..?? tanya kenapa demam..?? kenapa..?? choiiii.. mana tahu kenapa demam..!

lebih baik TANYA MACAM NI..

"bila start demam ni..? nak makan apa-apa tak..?"

haaaa.. kan sedap sikit telinga mendengarnya.. hahahahahaa.. :)
siapkan je lah duitnya.. apa dia minta tu cepat pergi cari..!
confirm cepat kebah demam si perempuan buah hati anda tu.



selamat mencuba ye..!




.
Share:

2 comments: