Sibuk Nak Kahwin

Aku perasan satu benda lah kan.. ada orang dalam dunia ni, dia kahwin bukan sebab dia NAK kahwin tapi dia kahwin sebab dia NAK kan lelaki/perempuan tu.. Faham tak..? Jenis yang kahwin sebab takut lelaki/perempuan yang dia suka tu jadi milik orang lain.. so, walaupun dia sebenarnya tak bersedia lagi nak kahwin dan tak tahu pun bebanan dan tanggungan yang dia kena pikul lepas kahwin tu, tapiiiiiii dia nak juga kahwin.. Dia akan buat apa sahaja supaya dia boleh kahwin dengan lelaki/perempuan yang dia nak tu walaupun dengan cara paksa ke ugut ke acah-acah nak break up ke..

Mungkin dia fikir bila dia dah kahwin maka lelaki/perempuan tu akan jadi milik dia yang mutlak dan dia rasa bangga la sebab orang lain tak dapat lelaki/perempuan tu.. Dia sorang je dapat..! Atau mungkin dia rasa kahwin ni sebagai bukti yang dia serius sayangkan lelaki/perempuan tu walaupun tanpa dia sedar sebenarnya dia dah memaksa lelaki/perempuan tu kahwin dengan dia..

Lepas setahun dua bercerai pula sebab dia baru sedar yang lelaki/perempuan yang dia nak sangat tu rupa-rupanya tak memberi kebahagiaan yang dia nak.... Atau bercerai sebab lepas setahun dua tu dia 'secara tak sengaja' dah terjatuh cinta kat orang lain pula..

Bila member tanya kenapa tak selamatkan rumahtangga dia yang pertama dulu tu.. jawab dia "CINTA TAK BOLEH DIPAKSA.."

*jennnggg...!!*

Berdosa tak kalau aku kata manusia spesis macam ni vongok..??

Entah lah, aku sedih plus kecewa la dengar cerita orang bercerai dek sebab yang #$@&%×# macam ni........! frust tahu...?!




p.s. :  aku doa hari-hari minta Allah bersihkan hati aku, mudah-mudahan aku berkahwin keranaNya bukan kerana manusia.. dan aku doa hari-hari semoga rumahtangga aku dirahmati dan dilindungi sampai akhir hayat. Bercerai-cerai ni menakutkan aku.. sungguh..! :( 



Share:

2 comments:

  1. Patah tumbuh
    hilang berganti
    Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaannn..! tapi dia tak tahu, hati yang dah dipatahkan tu apa jadinyaaaa..... haiiihhh.. :p

      Delete