Sila FAKE Depan Orang Lain, Bukan Depan Aku...!

Dalam kehidupan ni, kita akan berjumpa dengan pelbagai jenis manusia. Ada yang sekali jumpa kita terus boleh click dengan dia walaupun sebelum tu kita tak pernah kenal atau jumpa dia. Tahap keserasian tu berperingkat lah kan. Tapi jauh dalam diri kita tahu yang kita boleh serasi dengan dia dan kita rasa dia best..! Bahasa mudahnya, kita rasa senang 'masuk' dengan dia. :)

Dan ada juga sesetengah manusia yang kita memang tak boleh nak 'masuk' dengan dia walaupun kita dah bersungguh-sungguh cuba. Dan walaupun dia tak ada buat salah apa-apa pun dengan kita, tapi memang kita tak boleh nak click la dengan dia..! Entah.. keserasian tu tak ada. Berbual sama tu boleh, bergurau, bekerja atau buat apa-apa sama-sama tu boleh tapi nak serasi tu tak boleh.

Bila kita tak boleh 'masuk' dengan dia, tapi kita tetap perlu berbaik-baik sebab ada kepentingan, mula la hubungan tu jadi manis tak manis, pahit tak pahit. Baik tak baik sangat, tapi nak kata tak baik, nampak macam baik je. Dek kerana ada kepentingan tu, kita mula jadi 'terpaksa' jadi baik dan perlu nampak baik semata-mata nak jaga hati each others. Dan tanpa kita sedar, kita sebenarnya sedang bersaing nak jadi siapa lebih baik daripada siapa..

Perlu ke..?
hahahahaha.. lucu..!

Kita nak jadi lebih baik daripada siapa? Kita nak buktikan pada siapa..? Kita nak tunjuk kat siapa yang kita ni baik dan mulia..? Sampai kena jadi FAKE..!! sedangkan aku kenal kau yang sebenarnya macam mana, dan kau pun kenal aku yang sebenarnya macam mana.. So,  kalau kau nak jadi FAKE juga, sila fake depan orang lain la.. bukan depan aku..! 

Hakikatnya, kita sama-sama tahu yang aku baik dengan kau ada sebab dan aku tahu kau baik dengan aku pun ada sebab. Tanpa sebab tu, kita sebenarnya tak ada apa-apa hubungan pun. Aku ambil kesempatan atas kau sebab kau pun ambil kesempatan atas aku. Aku ada tak suka perangai kau dan kau pun mesti ada tak suka dengan perangai aku. Sometime aku moody and annoying sebab kau pun kadang-kadang moody tanpa sebab depan aku.. Kira kita seri la kan.. 0-0..!! ke macam mana..?

Ermm.. gini lah..! Apa kata, kita teruskan hidup masing-masing je..
Kau dengan cara yang kau pilih, dan aku dengan cara yang aku pilih..
Pilihan kita mungkin berbeza tapi kehidupan kita tetap sama.. Kehidupan ni ada satu sahaja cuma banyak warna-warnanya.. Ada warna yang sesuai dengan aku, ada warna yang sesuai dengan kau.. Jadi tak perlu nak rasa iri hati, nak rasa kurang, nak rasa lebih mahupun nak rasa diri sendiri lebih baik daripada siapa-siapa.. Allah knows..!

Aku harap kau sedar, aku diam bukan sebab aku tak kisah tapi sebab aku dah penat layan kau punya fake tak habis-habis tu. Dah naik meluat..! Setakat ni aku boleh bersabar dan bertahan lagi.. tapi esok lusa aku tak tahu.. sorry in advance..! Aku ikut rentak je sekarang ni, kalau kau ajak berdamai, aku lebih dari berlapang dada nak berdamai.. tapi kalau kau ajak berlawan, aku pun lebih dari bersedia untuk menyerang.. ingat tu...!

Semoga Allah berkati hidup kau, dia dan mereka.. 

*letak ikon muka tak ada perasaan kat sini*




Share:

4 comments:

  1. Uih garang.
    Kau ckp dgn pe'ah eh?
    #siapapeah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha.. #siapapeah #kesianpeah #prayforpeah

      :p

      Delete
  2. adoi.berat nau ni..saya lelaki taknak masuk campur hal dgn peah

    ReplyDelete
    Replies
    1. err.. 'berat' tu sebut perlahan2 skit.. :p

      Delete