ISTANBUL dan Segala Hal Sebelumnya

Alhamdulillah seminggu lebih dah balik Malaysia selepas 6 hari bermusaffir ke Istanbul. Perasaan aku..? Masih di awang-awangan atau bahasa urban orang sebut "tak boleh move on" lagi.. hahahahaa. Dan ya, Istanbul sangat lah urban terutama Istanbul yang sebelah Eropah. Aku rasa macam jalan-jalan kat negara orang putih. Dah la orang-orang Istanbul ni cantik-cantik, putih melepak, tinggi-tinggi dan fashionable. Memang rasa kerdil je orang kepulauan asia tenggara macam kita ni.. :)

Banyak lagi aku nak cerita pasal travel aku ke Istanbul dan Bursa tu. Gambar pun banyak nak share. Tapi macam biasa la aku ni sejenis suka memerap. Tengok la cerita ke India tahun lepas, sampai hari ni tak habis share lagi.. hahahahaha..! Moga bersabar la dengan perangai aku ni. Aku share apa-apa cerita travel aku kat dalam blog ni bukan nak menunjuk ya, dan bukan dapat duit pun.. hahahaa.. tetibeerrr.. Just untuk simpanan dan kenangan aku. Harap tak ada la yang rasa cemburu tahap mendengki. Malah aku harap korang pun tumpang happy untuk aku. Hari ni rezeki aku, InsyaAllah akan datang rezeki korang pula.. Aamiin..

Travel To Istanbul With My Love

Selain dari cerita travel ke Istanbul tu, ada banyak hal-hal kecil tapi penting yang aku nak share. Contohnya tentang kurus Jom Urus Stress (JUS) yang aku join dua hari sebelum ke Istanbul. Kursus yang in person dengan Dato' Haji Mohd Fadzillah Kamsah sendiri. Ya Allah, bersyukur sangat aku dapat join kursus tu walaupun harga tiket agak mahal untuk aku tapi berbaloooiiiii sangat. Aku temui jawapan yang aku cari-cari selama ni. Kursus tu sehari je, rasa tak puas tapi segala yang aku harapkan dari kursus tu alhamdulillah aku dapat. Nanti aku share lagi detail pasal apa yang aku dapat dari kursus tu, ok.. kassam sey..! :p

Aku nak share juga tentang tahap kesihatan aku sekarang sebab aku tahu ramai yang concern dengan kesihatan aku sejak aku bagitahu ada masalah deperession-what-so-ever. Tapi aku macam berbagi-bagi rasa juga sama ada nak share secara terbuka atau tak sebab aku ada sedikit fobia bila nak cerita semua benda. Takut macam ada orang yang tak senang dan salah faham atau ambil kesempatan atas ketidaksihatan emosi aku. Nanti gaduh. Lepas tu sakit hati. Lepas tu unfollow kat IG dan FB... hahahahaha..! so childish right..? tapi realiti okey... ada orang jenis macam tu.. bukan aku..! kihh.. :)

Aku nak share juga pasal smartphone baru yang aku beli sehari sebelum ke Istanbul. Tapi sayangnya handphone je smart, aku tetap tak smart... denggg..! :p Aku beli smartphone tu selepas lama mengidam dan meng'usha' di Youtube. Selain dari sebab smartphone aku yang lama tu semakin hauk..! Bateri dia selalu haus dan haus tu pula time aku sangat-sangat memerlukan. Maka, smartphone tu selalu dapat makan sumpah dan maki daripada aku tanpa berkias lagi. Kehadiran smartphone baru ni bagai memberi sinar baru dalam hidup aku (cewahhh.. ayat nak dramatik saje..). Macam dapat baby cat baru kan, asyik nak membelek dia je. Punya sayang tu tahap tengah-tengah malam terjaga terus check smartphone ada kat sebelah tak.. hahahahahaa..! this is poyo.. :p

Smartphone yang khabarnya mempunyai 40mpx ketajaman kamera ni tidak juga membuatkan skill aku tajam. Gambar-gambar yang aku snap, masih tak berapa nak smart. Stressed..!! Why la aku tak pandai-pandai juga snap gambar. Betul la orang kata, ada kamera canggih macam mana pun tapi kalau tangan tak berseni, memang kaku juga gambar tu. Tak ada soul. Cissssss.. nangis terpisat-pisat. Pun begitu, aku percaya practice make anything possible..! oleh itu.. marilah kita praktis sampai lebam.. :)

Apa lagi aku nak share eh..?

Ohh ya.. aku nak share review aku tentang filem yang baru aku tonton dan yang aku suka. Banyak je movie yang aku tonton terutama dalam flight masa pergi dan balik Istanbul hari tu. Kau bayangkan lah 11 jam dalam flight, memang senak menonton filem je namanya sebab aku sejenis yang susah nak tidur dalam flight. Tak selesa dan fobia takut flight terhempas dan tak sempat say i love you kat Pokchik sambil berpelukan, mengalirkan airmata dan bermaaf-maafan (again, ayat mesti dramatik..). Antara filem yang aku tak sabar nak share adalah filem omputih tajuknya I Feel Pretty lakonan Amy  Schumer. Lawak gila cerita tu but very inspiring...!

Okey cukup lah pot-pet-pot-pet kali ni.
Nanti aku update lagi. 

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEBANGSAAN MALAYSIA 2018
(31 Ogos dan 16 September)

Aku sayang Malaysia.
Walau cantik negara orang, cantik lagi negara sendiri.
Walau seronok di negara orang, tetap seronok dapat kembali ke negara sendiri.

:)


...

Share:

3 comments:

  1. Please share cerita tentang Istanbul.. Zhi nak pegi jugakkkkkk!!!! haha ..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Mungkin smartphone lama dan baru tersebut ada menyumbang sedikit kepada depression anda. Dan bab snap gambar tu memang mcm tu lah selalunya, bila tengok org lain snap nampak cantik, tapi bila kita yg snap sendiri hasilnya hurmmmmmmm

    ReplyDelete