Nama Alif Satar Trending Lagi

Siapa tak kenal figura yang mempunyai aura hebat ini. Alif Satar, satu nama yang sentiasa menari-nari di ruang media sosial kita dan setiap kali itu sentiasa berjaya mencuri tumpuan. Selepas satu isu viral kepada satu isu viral yang lain, nama Alif Satar selalu ada terselit di mana-mana. Tak salah lagi, dia kini memonopoli industri dengan penuh gaya dan karisma tersendiri. Walhal dia bukan baru dalam industri, cuma sejak lima enam tahun ni nama Alif Satar betul-betul trending.

Gambar Dari Google Imej (Makcik Bawang)

Nama Alif Satar Trending Lagi 

Semalam nama Alif Satar trending lagi di Twitter bila isu 'body shamming' yang melibatkan Mark Adam dan Sherry Al-Hadad menjadi hentaman dan serangan netizen. Aku sendiri baru tahu tentang isu tu semalam melalui Twitter sebab aku tak tengok rancangan siaran langsung yang di maksudkan. Nasib baik ada yang share sedutan video. Betul lah, Alif Satar ni macam super hero. Dia selalu jadi penyelamat dalam keadaan yang tak di sangka-sangka. So much respect untuk dia. 

Kita perlukan lebih ramai artis yang bijak dan spontan macam Alif Satar ni. Jadi artis tak semestinya kena jadi bimbo dan bendul. Faham tak..? Aku memang dari dulu tak suka orang melawak tak kira tempat. Cuba belajar daripada kesilapan-kesilapan macam ni dan semat dalam dada betul-betul, jadi pelawak bukan kena melawak 24 jam dan anggap semua benda adalah lawak. Tengok macam Dato Jamali Shadat, dia melawak dalam program lawak sahaja. Dalam program temu bual dia serius dan professional.

Alif Satar Dan Imej Bersih

Aku masih ingat beberapa tahun dulu waktu nama Alif Satar masih suam-suam kuku, dia pernah buat statement tak nak publisiti murahan terutama publisiti yang melibatkan hal peribadi, percintaan dan kontroversi yang menjatuhkan nama baik. Sebab Alif Satar ni antara artis yang sangat mementingkan imej bersih. Dia datang dari keluarga yang bukan calang-calang. Dia juga percaya hanya dengan imej bersih tanpa palitan kontroversi murahan akan mengekalkan nama seseorang dalam industri. 

Dia buktikan dia betul-betul memaksudkan apa yang di katakan dulu. Lihat lah Alif Satar hari ini. Hebat..! Satu nama berjenama yang kukuh berdiri dengan aura positif dan di segani. Setakat ni memang Alif Satar berjaya menepis semua publisiti murahan dan dia bersih dari kontroversi. Aku harap dia kekal begitu. Dia bukan lah sempurna, tapi seadanya. Yang penting menyenangkan dan professional.

lagu terbaru Alif Satar 2019
Alif Satar | I Want You To Love Me

Lirik Lagu I Want You To Love Me

Lagu terbaru Alif Satar ni sekali lagi berjaya membuktikan dia penyanyi yang ada kelas tersendiri. Lagu ni segar dan ada soul. Sekali dengar memang tak puas. Kalau tengok video klip lagu ni pun sangat bersahaja tapi superb and pro..! Sederhana tapi mengesankan. Aku suka. Siapa belum tengok video klik lagu ni, pergi cepat tengok di Youtube (dah cecah 675k view dalam dua minggu). 

Setiap kali ku tenggelam dalam perasaan hatiku
Hanya  wajahmu dalam fikiranku (Adakah kau pun begitu)
Dan  tiap kali ku merindu rasa yang menikam di kalbu
Ku terhempas bila teringatkanmu
Kembalikan padaku
Waktu  yang lalu
Kini  ku tak lagi mampu mencinta seperti dulu

I want you to hate me
Don’t  want you to care
Kerna ku tak layak memiliki
Dirimu yang setia menanti

I want you to hate me
Don’t  want you to care
Kerna ku tak sanggup melihatmu
Tersakiti kerna diri aku

Siapa yang bisa buat ku berubah (It’s You)
Siapa yang bisa buat ku merasa (It’s You)
Bahgia saat diri aku terjaga
It’s you, I know it’s you
Ohh aku tahu pernah ku berjanji takkan ada yang mengganti
Itukan hati berubah kan pasti

Kini ku tahu dirimu
Yang terakhir
Buat diriku
Ku beri segala

I want you to love me (I want you to love me)
I want you to care (I want you to care)
Kerna ku tak layak memiliki
Dirimu yang setia menanti

I want you to love me (I want you, I want you to love me)
I want you to care (Don't want you to care)
Kerna ku tak sanggup melihatmu
Tersakiti kerna diri aku

Siapa yang bisa buat ku berubah (It’s You)
Siapa yang bisa buat ku merasa (It’s You)
Bahgia saat diri aku terjaga
It’s you, I know it’s you

Lagu : I Want You To Love Me
Komposer dan Lirik : Faizal Tahir, Ezra Kong, Romeo, Mike Chan dan Alif Satar


Dan aku suka tengok penyanyi-penyanyi yang macam Alif Satar ni, yang tahu genre dan jiwa mereka macam mana. Penyanyi yang dah tahu channel dan laluan mereka. Bukan macam sesetengah penyanyi yang masih nak bereksperimen dengan karya mereka sampai kadang-kadang jadi merepek. Tak salah nak mencuba sesuatu yang baru, tapi kalau tak kenal kekuatan kita maka hasilnya nanti jadi ke laut dalam dan menyakitkan. 

Ada ramai penyanyi yang terpaksa jadi 'tikus makmal' hanya sebab terlalu ikut pasaran. Tapi penyanyi macam Alif Satar, Faizal Tahir dan beberapa orang penyanyi lagi jelas berbeza. Mereka tahu core mereka apa dan dalam setiap karya mereka pasti akan ditekankan elemen tersebut. Baru lah jadi identiti dan boleh jadi ubat untuk rawat rindu peminat

:)




...

Share:
spacer

6 comments:

  1. mama pun sejak dgr takbir raya alif dgn banduan akhir terus suka tgk dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn.. untung dia terpilih.. tak semua orang dapat peluang dan pengalaman tu.. :)

      ...

      Delete
  2. Alif satar suara lunak, nyanyi pon sedap.. Bagus ade artis jadi contoh macam dia ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yupp, suara dia sedap di dengar. Matang dan tak menjerit-jerit.. :)

      ...

      Delete
  3. Replies
    1. Oppsss.. dia itu okey tang lain..! hahahaha.. :p

      ...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...